WEKO3
アイテム
初心者向け音楽教材の再考 ― スタッカートに焦点を当てて ―
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000275
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/200027554f26eb3-7203-47b9-b8d5-ba7e9ecd12f3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 初心者向け音楽教材の再考 ― スタッカートに焦点を当てて ― | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Rethinking Music Teaching Materials for Beginners : Focusing on Staccato | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 音楽教材 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Music Teaching Materials | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 音楽教育 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Music Education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ピアノレッスン | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Piano Lesson | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | スタッカート | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Staccato | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
飯島,聡史
× 飯島,聡史
|
|||||||
著者(英) | ||||||||
姓名 | IIJIMA,Satoshi | |||||||
言語 | en | |||||||
著者(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
著者ID | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | There are many published music teaching materials aimed at children and other beginners;however, many of these resources contain misleading explanations. In particular, the concept ofstaccato is often presented with discrepancies between various materials and its original meaning, as well as historical performance practices. This study aims to compare the content of these music materials, considering the authentic definition of staccato and its historical context. By doing so, educators will receive assistance in selecting appropriate teaching resources. It is important to note that this study is not intended to criticize any specific materials, but rather to enhance music education overall. | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
言語 | ja | |||||||
bibliographic_information |
広島文化学園大学学芸学部紀要 号 15, p. 37-42, 発行日 2025-03-14 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12532487 |