Item type |
一般雑誌記事 / Article(1) |
公開日 |
2024-03-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
高等教育における持続可能な開発目標(SDGs)の意義 ~広島文化学園の取り組みに焦点を当てて~ |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Sustainable Development Goals |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
持続的な開発目標 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Education for Sustainable Development |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
持続可能な開発のための教育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Theoria Cum Praxi |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
究理実践 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Higher Education Institutions |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
高等教育機関 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
article |
著者 |
河野,喬
田中,義教
平岡,正史
山中,翔
多田,愉可
森木,吾郎
佐々本,恵万
萱島,隆之
西川,勝利
山崎,貴広
谷廣,晃毅
田原,万葉
三奈木,浩平
湧田,耕辰
|
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Kawano,Takashi |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Tanaka,Yoshinori |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Masashi,Hiraoka |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Yamanaka,Sho |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Tada,Yuka |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Moriki,Goro |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Sasamoto,Ema |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Kayashima,Takayuki |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Nishikawa,Katsutoshi |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Yamasaki,Takahiro |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Tanihiro,Kouki |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Tahara,Mayo |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Minagi,Kohei |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Wakuda,Koshin |
|
|
言語 |
en |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This paper presents the findings of the Hiroshima Bunka Gakuen Sustainable Development Goals (SDGs) Research Project. Initially, it reviews prior research on SDGs and Education for Sustainable Development (ESD). Subsequently, we detail the efforts in education, research, and community collaboration undertaken by Hiroshima Bunka Gakuen. The paper culminates in a comparison between the activities at Hiroshima Bunka Gakuen and the objectives of the SDGs, from which we identify future challenges. In conclusion, we advocate for enhanced partnerships with diverse organizations to foster learner-centered SDG initiatives and emphasize the importance of more proactive information dissemination through social media and other channels. |
書誌情報 |
人間健康学研究
巻 6,
p. 47-55,
発行日 2023-12-29
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園大学人間健康学部 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2434-9798 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12869766 |