WEKO3
アイテム
作曲家としてのF. -J. フェティス : フェティス理論から見る《ピアノとヴァイオリンのためのグラン・デュオ》(1821)
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000122
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000122e07b4a1b-c3c8-433d-9cc4-9e8518f971d0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Francois-Joseph Fetis as Composer : A focused analysis of the Grand duo pour piano et violon(1821) | |||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 作曲家としてのF. -J. フェティス : フェティス理論から見る《ピアノとヴァイオリンのためのグラン・デュオ》(1821) | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | F. -J. Fetis | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | instrumental works | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | musical analysis | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | nineteenth century Francophone music theory | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
大迫,知佳子
× 大迫,知佳子
|
|||||||
著者(英) | ||||||||
姓名 | OSAKO,Chikako | |||||||
言語 | en | |||||||
著者ID | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | The aim of this study is to examine typical elements of Francois-Joseph Fetis’s style and the meaning of his works by analyzing the Grand duo pour piano et violon (1821), an early instrumental work by Fetis written in the period when he was living in Paris. To this end, the present study is organized in three parts. First, I review the work’s background by examining a number of documents related to it. Then I examine the characteristics of Fetis’s instrumental works as seen through the music criticism of his lifetime. Thirdly and finally, I will analyze the Grand duo pour piano et violon using techniques from Fetis’s own musical theory. Through detailed analysis, it seems that Fetis’s usual compositional techniques is a method that brings about harmonic diversity within tonal unity by using modal changes and “modified” chord changes within the tonal structure based on the tonal “ordre” of his theory. | |||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要 号 14, p. 1-15, 発行日 2024-03-25 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12532487 |