ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第14巻

発達に課題がある子どもの保護者への子育て支援の在り方 ~療育センターにおける保護者支援教室の取り組みを通して~

https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000301
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000301
3fe8a582-8332-4476-8ed9-3e08b795ebf0
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk14-02.pdf kk14-02.pdf (551.4 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-31
タイトル
タイトル 発達に課題がある子どもの保護者への子育て支援の在り方 ~療育センターにおける保護者支援教室の取り組みを通して~
言語 ja
タイトル
タイトル How to provide child-rearing support for parents of children with developmental challenges ~ Through the efforts of parent support classes at the rehabilitation center ~
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 子育て支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 発達に課題がある子ども
キーワード
主題Scheme Other
主題 療育センター
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
主題Scheme Other
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 花本,美代

× 花本,美代

ja 花本,美代

Search repository
著者(英)
姓名 HANAMOTO,Miyo
言語 en
著者ID
内容記述タイプ Abstract
内容記述 At the City A Rehabilitation Center, have been conducting parent support classes since month X and Y for the purpose of( 1 ) not being isolated in a child-rearing environment, ( 2 ) acquiring knowledge of developmental disabilities, and ( 3 ) acquiring the skillsnecessary for parents to be supporters. In this paper, we asked parents to provide openended answers to the information they would like to know in the parent support class in Grade X. As a result, the responses of the first-time participants showed a positive perception that it was a place to talk with parents in the same situation, but it seemed that they did not grasp what parents wanted to know. With each passing session, it was seen that the information that parents wanted to obtain was looking for more specialized knowledge and the latest information on government initiatives, including welfare support. In addition, the fact that some of the parents who participated in this parent support class registered as "Parent Mentors" established by the B Prefectural Board of Education can be said to have fulfilled the original purpose of parents functioning as supporters.
言語 en
bibliographic_information 子ども・子育て支援 研究センター年報

号 14, p. 17-22, 発行日 2025-03-31
出版者
出版者 広島文化学園
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-02 09:24:51.292646
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3