ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第12巻

小学校英語教育における評価のあり方― パフォーマンス評価のすすめ ―

https://doi.org/10.60171/00002813
https://doi.org/10.60171/00002813
a01fbe1b-01cf-4334-b6ab-06c9045ea93f
名前 / ファイル ライセンス アクション
g12-01.pdf g12-01.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 小学校英語教育における評価のあり方― パフォーマンス評価のすすめ ―
言語 ja
タイトル
タイトル Tips for the assessment of elementary school English -Accumulating students’ oral performance for course grading-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校英語教育 primary school English education
キーワード
主題Scheme Other
主題 評価 assessment
キーワード
主題Scheme Other
主題 パフォーマンス・テスト performance tests
キーワード
主題Scheme Other
主題 ビジュアル visuals
キーワード
主題Scheme Other
主題 形成的な評価 formative evaluation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002813
ID登録タイプ JaLC
著者 達川, 奎三

× 達川, 奎三

ja 達川, 奎三

Search repository
Tatsukawa, Keiso

× Tatsukawa, Keiso

en Tatsukawa, Keiso

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 English education as a school subject at elementary school started in Japan in April 2020. Teachers have been trying very hard to provide good quality lessons to their students. They are now getting used to teaching English to students in class and students are getting better at using the target language, namely English. However, many teachers do not have clear ideas about how they should assess or evaluate students’ learning and progress. The author suggests that teachers should provide as many oral performance tests as they can and accumulate the results for grading and for reports to parents. We should keep in mind when we design performance tasks: (1) students are young beginning learners, (2) they are learning a second/foreign language, and (3) evaluation should be encouraging. In practice, we should use as many visual materials as we can, which will make the tests more stimulating and attractive for young learners.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 12, p. 1-13, 発行日 2022-03-22
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:04:11.882023
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3