WEKO3
アイテム
小学校英語教育における評価のあり方― パフォーマンス評価のすすめ ―
https://doi.org/10.60171/00002813
https://doi.org/10.60171/00002813a01fbe1b-01cf-4334-b6ab-06c9045ea93f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校英語教育における評価のあり方― パフォーマンス評価のすすめ ― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Tips for the assessment of elementary school English -Accumulating students’ oral performance for course grading- | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校英語教育 primary school English education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 評価 assessment | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | パフォーマンス・テスト performance tests | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ビジュアル visuals | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 形成的な評価 formative evaluation | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00002813 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
達川, 奎三
× 達川, 奎三
× Tatsukawa, Keiso
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | English education as a school subject at elementary school started in Japan in April 2020. Teachers have been trying very hard to provide good quality lessons to their students. They are now getting used to teaching English to students in class and students are getting better at using the target language, namely English. However, many teachers do not have clear ideas about how they should assess or evaluate students’ learning and progress. The author suggests that teachers should provide as many oral performance tests as they can and accumulate the results for grading and for reports to parents. We should keep in mind when we design performance tasks: (1) students are young beginning learners, (2) they are learning a second/foreign language, and (3) evaluation should be encouraging. In practice, we should use as many visual materials as we can, which will make the tests more stimulating and attractive for young learners. | |||||||||
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要 巻 12, p. 1-13, 発行日 2022-03-22 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12532487 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |