ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第12巻

中学生による音楽鑑賞文の記述内容に関する基礎的研究(2)―「計量テキスト分析」による言語分析を中心に ―

https://doi.org/10.60171/00002814
https://doi.org/10.60171/00002814
baa75b71-812f-471c-a346-a9224a5dc3e7
名前 / ファイル ライセンス アクション
g12-02.pdf g12-02.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 中学生による音楽鑑賞文の記述内容に関する基礎的研究(2)―「計量テキスト分析」による言語分析を中心に ―
言語 ja
タイトル
タイトル Basic Research on Contents of Music Appreciation Writing by Junior High School Students (2) -Focusing on the Quantitative Text Analysis of Linguistic Analyses-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語活動 Linguistic analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽鑑賞教育 Music appreciation
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語化プロセス Verbalization process
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002814
ID登録タイプ JaLC
著者 髙橋, 千絵

× 髙橋, 千絵

ja 髙橋, 千絵

Search repository
Takahashi, Chie

× Takahashi, Chie

en Takahashi, Chie

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The New Curriculum Guidelines require instruction that has students acquire basic knowledge and skills through language activities and that cultivates various abilities, including thinking, decision-making, and expression. In particular, the enhancement of activities involving thinking about musical characteristics and value, as well as evidence-based verbal critiques on musical merit and beauty, are being required in the field of appreciation in music classes. In this study, we divide students into two groups, one that received instruction from the teacher before appreciating the music, and one that did not, and we compared the contents of their appreciation essays, organizing their processes of writing the essays by examining the characteristics of and disparities between the vocabulary used, and the connections between them, to clarify the effect of the teacher’s music appreciation instruction on verbalization. For the language analysis, we extracted the vocabulary used in the music appreciation essays so as to avoid being swayed by parts of speech such as adjectives and adjectival verbs, and used the language analysis software KH Coder to arrive at as objective an understanding as possible.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 12, p. 15-23, 発行日 2022-03-22
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:04:10.931869
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3