ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第10巻

知的障害のある自閉症スペクトラム障害児の指導目標に関する分析 ―自立活動の個別の指導計画における実行機能に関する記述を中心に―

https://doi.org/10.60171/00002819
https://doi.org/10.60171/00002819
12d7f9ed-1a08-4e08-8d0d-0e79d04fdbd7
名前 / ファイル ライセンス アクション
g10-01.pdf g10-01.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 知的障害のある自閉症スペクトラム障害児の指導目標に関する分析 ―自立活動の個別の指導計画における実行機能に関する記述を中心に―
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of teaching goals for autistic students with intellectual disability: Focusing on executive function in description in an individualized education plan for self-reliance activities
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別支援学校 school for special needs education
キーワード
主題Scheme Other
主題 自立活動 self-reliance activities
キーワード
主題Scheme Other
主題 個別の指導計画  individualized education plan
キーワード
主題Scheme Other
主題 自閉症スペクトラム障害 autism spectrum disorders
キーワード
主題Scheme Other
主題 適応行動 adaptive behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 実行機能 executive function
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002819
ID登録タイプ JaLC
著者 大野呂, 浩志

× 大野呂, 浩志

ja 大野呂, 浩志

Search repository
Onoro, Hiroshi

× Onoro, Hiroshi

en Onoro, Hiroshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to confirm the content related to executive function for ASD (autism spectrum disorder) children with intellectual disabilities, focusing on the teachers’description in the teaching goals for individualized education plans for the self-reliance activities.
The teachers’ descriptions of the teaching goals for 99 students in the elementary school, junior high, and high schools for special needs education for intellectual disabilities were extracted by sentence, and a total of 247 sentences were analyzed. Because the description of executive function was complex, we extracted the descriptions as units (with phrases recognized as units), and analyzed the content and quantity of each phase from the perspective of the four components of the executive function. Content related to teaching goals was most frequently related to communication (41.1%) followed by content on executive function (33.6%). One component, “carrying out activity”, was significantly higher and two components in combination were significantly lower than the others in the elementary school section, and the two components of “planning” and “carrying out activity” in combination were significantly higher in the high school section.
These results suggest that the teacher should focus on executive function to improve the adaptive behavior of ASD children with intellectual disabilities, and the task becomes harder with the student’s progress over their time in school.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 10, p. 1-12, 発行日 2020-03-27
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:04:21.130862
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3