ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第10巻

発達障害児に対するピアノレッスンメソードの確立 ~「音楽療法」の視点を通して~

https://doi.org/10.60171/00002821
https://doi.org/10.60171/00002821
c089e859-3a97-4658-b020-20a39c7ee7c2
名前 / ファイル ライセンス アクション
g10-03.pdf g10-03.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 発達障害児に対するピアノレッスンメソードの確立 ~「音楽療法」の視点を通して~
言語 ja
タイトル
タイトル Piano teaching methods for children with developmental disabilities —A music therapy perspective—
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Piano practice anthropological method(ピアノ実践人間学的メソード)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Children with developmental disabilities(発達障害児)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Music therapy(音楽療法)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Flipped Classroom(反転授業)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002821
ID登録タイプ JaLC
著者 末永, 雅子

× 末永, 雅子

ja 末永, 雅子

Search repository
和田, 玲子

× 和田, 玲子

ja 和田, 玲子

Search repository
Suenaga, Masako

× Suenaga, Masako

en Suenaga, Masako

Search repository
Wada, Reiko

× Wada, Reiko

en Wada, Reiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The authors asked piano majors at a university who wish to obtain music therapy qualifications conduct piano lessons for children with developmental disabilities,such as autism and attention deficit hyperactivity disorder.By providing instruction on the piano teaching method from the perspective of “music therapy” through inverted classes, we hope not only to contribute to the improvement of studentsʼ practical teaching skills, but also to help children with developmental disabilities in the community. This study examined the effects of piano lessons on children with developmental disabilities based on the experience of both the children and the student teachers. In this study, the student teachers practiced piano lessons based on “music therapy” for children with developmental disabilities,through which we were able to establish a unique education method. Called the “Piano Practical Anthropological Method”. The results to date are described herein.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 10, p. 19-27, 発行日 2020-03-27
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:04:18.460818
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3