ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第9巻

政治的プロジェクトとしてのメディア教育 ―P. ギルロイからの示唆―

https://doi.org/10.60171/00002825
https://doi.org/10.60171/00002825
b41be244-e481-46d6-8299-7a381fb7e0f2
名前 / ファイル ライセンス アクション
g09-03.pdf g09-03.pdf (605.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 政治的プロジェクトとしてのメディア教育 ―P. ギルロイからの示唆―
言語 ja
タイトル
タイトル Media Education as Political Project: From Paul Girloy
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Media Education メディア教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Paul Girloy ギルロイ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002825
ID登録タイプ JaLC
著者 時津, 啓

× 時津, 啓

ja 時津, 啓

Search repository
Tokitsu, Kei

× Tokitsu, Kei

en Tokitsu, Kei

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reinterpreted participatory media education as a political project to change the framework of media education. In media education, media literacy should not just be a matter of individual responsibility, although this is what media literacy is often taken to mean. Media literacy should be a matter of communication.
 First, we focused on the concept of the public sphere in J. Habermas, and we clarify the sequence between his theory and citizenship education. Following these, political actors (citizenship) are formed through language communication, while normative consciousness is also built socially.
 However, as far as language-centered media education is concerned, we are at risk of eliminating minorities and considering about media education without thinking of minorities. This paper sought a way of cultural formation using media other than languages according to the perspective of P. Gilroy’s view. According to him, British blacks form cultures using not only languages but also instruments, analog records. We focused on the representation of “race” drawn by Gilroy and reinterpreted Buckingham’s educational practice.
 Gilroy proposed the possibility of constructing another public sphere through cultural work, not a public sphere like Habermas. This is not the possibility of reflecting on their own media experience or media use at the individual level but the possibility of building normative consciousness with others through cultural work. This paper revealed that Buckingham’s attempt has the possibility of constructing a new public sphere.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 9, p. 15-27, 発行日 2019-03-12
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:04:25.977626
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3