ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第8巻

中学生による音楽鑑賞文の記述内容に関する基礎的研究( 1 )―音楽経験の有無が言語化にもたらす影響を中心に―

https://doi.org/10.60171/00002832
https://doi.org/10.60171/00002832
c67141e1-13dd-4b91-bb31-2357b70a2c42
名前 / ファイル ライセンス アクション
g08-005.pdf g08-005.pdf (2.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 中学生による音楽鑑賞文の記述内容に関する基礎的研究( 1 )―音楽経験の有無が言語化にもたらす影響を中心に―
タイトル
タイトル Basic Research on Contents of Music Appreciation Writing by Junior High School Students (1) ―Focusing on the effects of the existence or lack of musical experience on verbalization―
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002832
ID登録タイプ JaLC
著者 髙橋, 千絵

× 髙橋, 千絵

髙橋, 千絵

Search repository
Takahashi, Chie

× Takahashi, Chie

en Takahashi, Chie

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the junior high school government curriculum guidelines that were revised in April 2012, the enhancement of language activities is the first thing mentioned as an important item that should be improved. Language activities are also incorporated into the area of appreciation in music courses, and activities such as “describing in words” and “criticizing with a basis” are stipulated.
Importance is now being attached to proactive learning content in which students express the feelings and thoughts they have during music appreciation in words, and more and more emphasis is being placed on the need to express music appreciation in writing in appreciation classes.
 In this paper, we examine the kinds of differences that can be seen in words describing music depending on the existence or lack of musical experience, without being tied to parts of speech such as adjectives and attributive verbs, by using KH-Coder software to analyze the contents of questionnaire surveys on musical experience and music appreciation writings by junior high school students, and also shed light on the impact of verbalization on music appreciation education by clarifying how the words students use to describe music in their music appreciation.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 8, p. 47-58, 発行日 2018-02-26
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:04:32.782086
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3