ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第7巻

小学校における外国語授業で活用できる楽曲の選定と指導法の提案 : 外国語リスニング研究の知見から

https://doi.org/10.60171/00002841
https://doi.org/10.60171/00002841
79bfeeeb-f1d1-4da9-8623-64059997dda7
名前 / ファイル ライセンス アクション
g07-007.pdf g07-007.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 小学校における外国語授業で活用できる楽曲の選定と指導法の提案 : 外国語リスニング研究の知見から
タイトル
タイトル Suggestions of English Songs and Teaching Approach for Elementary School Foreign Language Classes : From the Perspective of Foreign Language Listening Research
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 外国語活動 = Foreign Language Activities
キーワード
主題Scheme Other
主題 歌 = Songs
キーワード
主題Scheme Other
主題 リスニング指導 = Listening Instruction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002841
ID登録タイプ JaLC
著者 山内, 優佳

× 山内, 優佳

山内, 優佳

Search repository
Yamauchi, Yuka

× Yamauchi, Yuka

en Yamauchi, Yuka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study suggests (a) some English songs that are appropriate for Japanese elementary school pupils in the English class and (b) a teaching approach for introducing the songs in the classroom. According to the content section of the teaching guide for the Course of Study, songs and chants are included as part of foreign language activities for students “to become familiar with the sounds and rhythms of the foreign language, to learn its differences from the Japanese language, and to be aware of the interesting aspects of language and its richness” (MEXT, 2008, p. 11). However, the textbook does not emphasize the teaching of English songs because of the difficulty in introducing them to senior elementary graders. Therefore, this study examines seven English songs based on (a) their popularity among English-speaking children (three songs), (b) the Japanese students’familiarity with them (two songs), and (c) the pupils’ developmental stage (two songs). Further, it discusses how to teach the above songs by reviewing foreign language listening research. Finally, it examines some pedagogical considerations—the extent to which teachers should teach the songs (e.g., contents, linguistic features, and background information).
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 7, p. 67-74, 発行日 2017-03-10
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:04:37.865408
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3