Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
友人サポート,学級機能,学級適応感及びいじめ加害傾向の因子構造の検討 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Factor Structures of Friends’ support, Class Function, Adjustment to the Classroom, and Tendency for Bullying |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
友人サポート = Support from friends |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学級機能 = Class functions |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学級適応感 = Adjustment to the classroom |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
いじめ加害傾向 = Tendency for bullying |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.60171/00002844 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
久米, 瑛莉乃
田中, 宏二
Kume, Erino
Tanaka, Koji
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Factor structures and reliability of scales for assessing support from friends, class functions,adjustment to the classroom, and the tendency for bullying were investigated through factor analysis. The results indicated that the scales for assessing support from friends and class functions had an identical factor structure to scales developed in previous studies, though we excluded oneitem. Moreover, both scales had high reliability. The scale for assessing class life satisfaction had an identical factor structure to a previously developed scale, and high reliability. Furthermore, the scale assessing the tendency for bullying had an identical factor structure to a previously developed scale and adequate reliability. |
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要
巻 6,
p. 21-28,
発行日 2016-03-11
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園大学学芸学部 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
21858837 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12532487 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |