ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第4巻

“触覚”から考える造形表現 : 二つのワークショップ実践からの考察

https://doi.org/10.60171/00002854
https://doi.org/10.60171/00002854
da0042f4-e7f5-479b-a612-43b676d3c2eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
g04-03.pdf g04-03.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル “触覚”から考える造形表現 : 二つのワークショップ実践からの考察
言語 ja
タイトル
タイトル Study of “Tactile Sensation” on Artistic Work : Reflections on Two Workshops
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 造形表現 = Artistic Work
キーワード
主題Scheme Other
主題 触覚 = Tactile Sensation
キーワード
主題Scheme Other
主題 他者理解 = Understanding Others
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児教育 = Early Childhood Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002854
ID登録タイプ JaLC
著者 小笠原, 文

× 小笠原, 文

ja 小笠原, 文

Search repository
Ogasawara, Fumi

× Ogasawara, Fumi

en Ogasawara, Fumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 On July 23rd and 24th of 2013, Mr. Kojiro Hirose, who is an associate professor at the National Museum of Ethnology, was invited to Hiroshima Bunka Gakuin University to give a lecture and two workshops concerning his flexible, barrier-free “kyokatsushakai” theory.
Mr.Hirose proposed the possibility of relying on “tactile sense culture” as a method of intellectual search, which was independent of relying on only one’s visual sense. This concept of “tactile sense culture,” could have a number of possible applications for the field of education.
By sharpening one’s “tactile sense,” this helps us to gain more understanding about people who uses the “tactile sense”, which then develops our abilities to understand others. In addition, it opens the possibility of “self understanding,” by going back to our primitive beginnings that is not based on the “visual sense” alone. In fact, during the early years of our infancy, we rely more on our “tactile sense” more than our “visual sense,” which relates to the origins of art itself.
This paper introduces Mr. Hirose’s workshop which aimed at building a sensibility to understand others; a “self-understanding” of children; and thinking through rediscovery of the “tactile sense” and “art expression”.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 4, p. 19-28, 発行日 2014-03-12
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:05:00.284662
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3