ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第3巻

法による小学校国際理解学習の授業開発

https://doi.org/10.60171/00002859
https://doi.org/10.60171/00002859
3ca01818-316c-4eb0-8fc5-cb6bdd917ab3
名前 / ファイル ライセンス アクション
g03-01.pdf g03-01.pdf (751.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 法による小学校国際理解学習の授業開発
言語 ja
タイトル
タイトル Development of International Understanding Class in Elementary School by Law
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 初等法関連教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Elementary Law-Related Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際理解学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 International Understanding Study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002859
ID登録タイプ JaLC
著者 二階堂, 年惠

× 二階堂, 年惠

ja 二階堂, 年惠

Search repository
Nikaido, Toshie

× Nikaido, Toshie

en Nikaido, Toshie

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The following four points are critical for children to live in the modern international community where globalization is advancing; (1) Respect each other, (2) Accept cultural diversity, (3) Live independently, and (4) try to realize “Symbiosis”. Symbiosis in terms of international understanding can only be realized by interactions among the people who have different cultures in their dailylives.
This means that we need to interact with the people who have differences not only in races or nationalities, but also in cultural backgrounds and life backgrounds, to recognize each other, and to deepen each other’s understanding. This also overlaps with the philosophy of law-related education, which trains to think proactively, and to live better together with the people who have different opinions.
This paper shows the legal framework “Intellectual Tool” to be used in cross-cultural interactions and the perspectives to be used whenever children need to think how to interact with different cultural people.
This also shows the criteria to judge among “individual case”, “public case”, “important case”, and “non-important case”, and has developed a class where children can acquire an attitude and capability to establish a good relationship with people with diverse cultures.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 3, p. 1-8, 発行日 2013-03-08
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:05:10.349762
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3