ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第2巻

メディアによる教育行為の規定に関する一考察 : コミュニケーション・メディアと物質としてのメディアを中心に

https://doi.org/10.60171/00002869
https://doi.org/10.60171/00002869
6b59e1f3-384e-434c-be50-6b2d61a6e528
名前 / ファイル ライセンス アクション
g02-04.pdf g02-04.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル メディアによる教育行為の規定に関する一考察 : コミュニケーション・メディアと物質としてのメディアを中心に
言語 ja
タイトル
タイトル A Consideration about the Construction of Educational Practice by Media : Focusing on Communication Media and Material
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 メディア = Media
キーワード
主題Scheme Other
主題 マクルーハン = Marshall McLuhan
キーワード
主題Scheme Other
主題 ドイツメディア論 = German Media Theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 視聴覚教育 = Audiovisual education
キーワード
主題Scheme Other
主題 活字 = Typography
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002869
ID登録タイプ JaLC
著者 時津, 啓

× 時津, 啓

ja 時津, 啓

Search repository
Tokitsu, Kei

× Tokitsu, Kei

en Tokitsu, Kei

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to clarify how media construct educational practice by focusing on
German media theory and Marshall McLuhan’s theory of media.
According to Peter Sloterdijk and Yasuo Imai, we communicate with others not through but
in media. For example, we decide on signification in language and communicate with others in
language. Media are essential for us to communicate with others. On the other hand, McLuhan
indicated that “The medium is the message”. He distinguished between media contents analysis
and media understanding, and we should explore the magic of media or their subliminal charge.
He considered how media as material influence a media user. Media control his thought and
cognition.
It is an indispensable for educational practice to understand how media influence thought,
cognition and communication of teachers and students. This paper clarifies a structure of media
construction in the dimension of communication and material. This finding may have important
implications for the analysis of educational practice. Understanding how media construct
educational practice will help us the analysis of teacher’s questions and student’s reaction based on
media theory.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 2, p. 29-39, 発行日 2012-03-25
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:05:19.781622
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3