ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第1巻

「触れる絵本」の制作についての一考察 : 造形表現プログラムの提案

https://doi.org/10.60171/00002887
https://doi.org/10.60171/00002887
5fa5ea0d-b4b9-4cfc-90d5-72b00fe01bae
名前 / ファイル ライセンス アクション
g01-10.pdf g01-10.pdf (4.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 「触れる絵本」の制作についての一考察 : 造形表現プログラムの提案
言語 ja
タイトル
タイトル Reflection on a touchable picture book as a programme of the plastic arts expression
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 造形表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 the plastic arts expression
キーワード
主題Scheme Other
主題 バリアフリー図書
キーワード
主題Scheme Other
主題 barrier free book
キーワード
主題Scheme Other
主題 触れる絵本
キーワード
主題Scheme Other
主題 touchable picture book
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002887
ID登録タイプ JaLC
著者 小笠原, 文

× 小笠原, 文

ja 小笠原, 文

Search repository
Ogasawara, Fumi

× Ogasawara, Fumi

en Ogasawara, Fumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since the 1970’s, books for visually impaired children have been published on a small scale. During
the 90’s, “touchable picture books” were more widely recognized and grew in popularity. For a time,
early childhood reading materials were not readily available for visually impaired children. Most visually
impaired children had access to most reading materials, only after they were old enough to read in
Braille. “Touchable picture books” opened a whole new world of learning in regards to education for
the visually impaired. Now, the development of “Touchable picture books” has become a mainstream
subject for research around the world.
The research in this paper primarily covers a project in France, at the Dordogne,Sant-Front
elementary school (2006-2007). Inspired by the collection of touchable picture books published by “Les
doigts qui rêvent”(Fingers Which Dream).In this project, non-handicapped school children created
a touchable picture book for visually impaired children.This paper also looks at the possible ways
to enhance children’s abilities to understand one another and also in regards to interacting with
handicapped children.
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 1, p. 111-120, 発行日 2011-03-25
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:05:26.404304
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3