WEKO3
アイテム
伴奏教育に関する意識調査 : 大学生へのアンケート調査に基づく
https://doi.org/10.60171/00002889
https://doi.org/10.60171/0000288989a4901e-85cb-4eec-8291-0df53a235ef4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 伴奏教育に関する意識調査 : 大学生へのアンケート調査に基づく | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A survey concerning the teaching of accompaniment : based on a questionnaire of students | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 伴奏教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teaching of accompaniment | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 音楽家の形態の変化 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | change in the musician's profile | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 伴奏の重要性 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | importance of accompaniment | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 総合的音楽能力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | comprehensive ability in music | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00002889 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
好満, あき子
× 好満, あき子
× Yoshimitsu, Akiko
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | A questionnaire of students in Hiroshima was carried out to research the present situation of piano accompaniment. The study showed that the students feel great interest in piano accompaniment and regard it as an important profession of the future. However, there are very few universities offering professional training in accompaniment. I propose that the situation is related to a lack of understanding of accompaniment in the average Japanese mentality and a change in the musician's profile from 19th century to the 20th century, leading to a perceived low status for the teaching of accompaniment in the university. |
|||||||||
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要 巻 1, p. 127-136, 発行日 2011-03-25 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12532487 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |