WEKO3
アイテム
小学校教員養成における「音楽づくり」 : 実践的力量形成のための一試案
https://doi.org/10.60171/00002890
https://doi.org/10.60171/0000289069550386-650c-4873-ada0-9a08825a3864
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校教員養成における「音楽づくり」 : 実践的力量形成のための一試案 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | "Music Making" in the Elementary School Teacher Training Program : A Proposal for the Training of Practical Abilities | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 初等教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Elementary school education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教員養成 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Teacher training program | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 音遊び | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Music games | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 創造的音楽づくり | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Creative Music making | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 即興的な表現 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Improvised expression | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00002890 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
寺内, 大輔
× 寺内, 大輔
× Terauchi, Daisuke
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This thesis is a proposal for the Training of practical abilities of music making based on improvised expression in the elementary school teacher training program. It is based on the lecture I taught to postgraduate students at an education department in a university from October 2009 to February 2010. In the 1st chapter, I outline the process of the fixation of the content of the teacher's lectures considering the methods of music making in the elementary school music curriculum. In the 2nd chapter, a detailed account of the contents and the practice of the lecture is written. In the 3rd chapter, I discuss the meaning of the contents based on positive results. |
|||||||||
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要 巻 1, p. 137-151, 発行日 2011-03-25 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12532487 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |