ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 教育学研究科
  3. 子ども学論集 第7巻

規範意識を育成することを重視した保幼小連携交流プログラムの開発

https://doi.org/10.60171/00002900
https://doi.org/10.60171/00002900
72e861f2-400d-4f2c-ba93-2026e5bdd45a
名前 / ファイル ライセンス アクション
kr07-03.pdf kr07-03.pdf (455.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 規範意識を育成することを重視した保幼小連携交流プログラムの開発
言語 ja
タイトル
タイトル Developing an exchange program for promoting cooperate among kindergartens, nursery schools, and elementary schools to cultivate normative consciousness
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児教育 Child Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 規範意識 Model Consciousness
キーワード
主題Scheme Other
主題 人間関係 The Human Relations
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002900
ID登録タイプ JaLC
著者 二階堂, 年惠

× 二階堂, 年惠

ja 二階堂, 年惠

Search repository
合原, 晶子

× 合原, 晶子

ja 合原, 晶子

Search repository
沖西, 啓子

× 沖西, 啓子

ja 沖西, 啓子

Search repository
Nikaido, Toshie

× Nikaido, Toshie

en Nikaido, Toshie

Search repository
Gohara, Akiko

× Gohara, Akiko

en Gohara, Akiko

Search repository
Okinishi, Keiko

× Okinishi, Keiko

en Okinishi, Keiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Learning continuity develops between early childhood and elementary school education. However, curriculums and teaching methods differ between them and sometimes do not suit the children’s situation, which causes problems when teaching. Cultivating life-long learning ability in the transition from early childhood to elementary school is a popular international trend. Thinking abilities, normative consciousness, and expressive abilities start developing in early childhood. Notably, fundamental normative consciousness, which is the basis of subsequent school life, moral education, and lifestyle habits, among others, must be carefully cultivated. Based on these perspectives, this study examined the teaching content and methods of an exchange program to develop cooperation among kindergartens, nursery schools, and elementary schools to cultivate normative consciousness to support a smooth transition from early childhood to elementary school, based on the children’s condition.
書誌情報 子ども学論集

巻 7, p. 27-40, 発行日 2021-03-20
出版者
出版者 広島文化学園大学大学院教育学研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21878145
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:37:47.307880
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3