ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 教育学研究科
  3. 子ども学論集 第4巻

音楽表現とのリンクを想定した音楽理論教育に関する試論

https://doi.org/10.60171/00002919
https://doi.org/10.60171/00002919
d8ce3276-b342-4188-ae87-d124be6b3a6d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kr04-03.pdf kr04-03.pdf (787.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 音楽表現とのリンクを想定した音楽理論教育に関する試論
言語 ja
タイトル
タイトル An essay for teaching methods of music theory in connection to musical practice
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽理論
キーワード
主題Scheme Other
主題 ソルフェージュ
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 Fetis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Francois-Joseph
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002919
ID登録タイプ JaLC
著者 中村, 知佳子

× 中村, 知佳子

ja 中村, 知佳子

Search repository
Nakamura, Chikako

× Nakamura, Chikako

en Nakamura, Chikako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Francois-Joseph Fetis, who taught composition at the Paris Conservatoire and Conservatoire Royal of Brussels in the 19th century, wrote in his Solfeges progressifs precedes de l’expose des principes de musique, “in the study of solfege, beginning students are expected to read notation and understand its meaning, to beat time, and to sing,seeking to do so in tune [...] it is just as reasonable to teach these techniques separately ”(Fetis 1837: 107).
The aim of this study is to examine teaching methods of music theory in connection to musical practice in a course for kindergarten teachers, using Fetis suggestions. Today, many textbooks of music theory are used in university courses for training kindergarten and elementary school teachers. These textbooks contain two problems: 1) the music theory is more complex than needed for kindergarten and elementary school teachers and 2) the teaching of music theory is not linked with musical practice in elementary schools and in kindergartens.
In this paper we will examine these problems through a comparative analysis of existing textbooks of music theory and the content needed by elementary school teachers followed by recommended materials for teaching music to future elementary school teachers.
書誌情報 子ども学論集

巻 4, p. 27-34, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 広島文化学園大学大学院教育学研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21878145
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:03:28.693629
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3