ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 教育学研究科
  3. 子ども学論集 第4巻

幼稚園教諭・保育士養成課程大学における学生のダンス教材への捉えに関する一考察 -発達段階に応じたダンス教材作成に注目して-

https://doi.org/10.60171/00002921
https://doi.org/10.60171/00002921
8def88ef-6778-41cd-b50f-50b0a140ed0e
名前 / ファイル ライセンス アクション
kr04-05.pdf kr04-05.pdf (729.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 幼稚園教諭・保育士養成課程大学における学生のダンス教材への捉えに関する一考察 -発達段階に応じたダンス教材作成に注目して-
言語 ja
タイトル
タイトル 幼稚園教諭・保育士養成課程大学における学生のダンス教材への捉えに関する一考察 |発達段階に応じたダンス教材作成に注目して|A study of capturing dance material by students who are in Kindergarten and Nursery|Focusing on the creating dance material for each child development leve
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kindergarten and Nursery teacher training
キーワード
主題Scheme Other
主題 each child development level
キーワード
主題Scheme Other
主題 dance material
キーワード
主題Scheme Other
主題 physical expression, for childre
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002921
ID登録タイプ JaLC
著者 高田, 康史

× 高田, 康史

ja 高田, 康史

Search repository
湯浅, 理枝

× 湯浅, 理枝

ja 湯浅, 理枝

Search repository
合原, 晶子

× 合原, 晶子

ja 合原, 晶子

Search repository
Takata, Yasufumi

× Takata, Yasufumi

en Takata, Yasufumi

Search repository
Yuasa, Rie

× Yuasa, Rie

en Yuasa, Rie

Search repository
Gohara, Akiko

× Gohara, Akiko

en Gohara, Akiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research focuses on the dance material that is made by students who are in Kindergarten and Nursery teacher training. This research's purpose is to get the basic data that helps to improve the class about physical expression from analyzing and examining “the dance material for each child development level” which is made by students in class.
It is the result in this research. 1: It is appropriate that the dance material's BPM for young children is about 110 ~30. It is clear that students don't understand the rhythmical feeling for young children. 2:It is too many amounts of phrases and too difficult about the dance compositions in the dance material that is made by students. The move which young children take long time to get automation of action is better to set less than 10% in the whole dance compositions. 3: Students tend to create movements from the inspiration by lyrics. It can say that this is very useful for young children.
書誌情報 子ども学論集

巻 4, p. 45-60, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 広島文化学園大学大学院教育学研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21878145
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:03:25.736493
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3