WEKO3
アイテム
写生による人間形成 : 対象と語りながら描く写生の一考察
https://doi.org/10.60171/00003147
https://doi.org/10.60171/000031475a7b653b-73b0-4089-ac4e-b115df27680d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 写生による人間形成 : 対象と語りながら描く写生の一考察 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Character Development through Sketching : A Study of Sketching Based on Dialogue with the Object | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 人格形成 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Character Development | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 写生 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Sketching | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 見ること | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | watching | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 対話 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | dialogue | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00003147 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
奥原, 球喜
× 奥原, 球喜
× Tamaki, Okuhara
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper is aimed at sketching of plastic representation related to developing character and studying the effective method. I tried examining that schoolchildren and students sketched an object while talking with it. This is not trying to picture an object, but to make the schoolchildren and the students relate to an essence of the object so as to be identical. The schoolchildren and the students contemplate the mind of the object through talking with it while sketching. This method made them kind, and they could learn powerful vitality of the nature. Such a change of their mind influenced their behaivior to draw a picture sencerely and gave the picture with tension. These experiences show that sketching based on dialogue with an object is effective in developing character of schoolchildren and students, and advancing plastic activities. |
|||||||||
書誌情報 |
広島文化学園短期大学紀要 巻 43, p. 57-69, 発行日 2010-12-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園短期大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 18846769 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12454339 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |