WEKO3
アイテム
歴史教材による初等法関連教育の教育内容編成 : 初等教材 "Working Together" を手がかりとして
https://doi.org/10.60171/00003152
https://doi.org/10.60171/000031521634653b-daa8-4687-af5d-695a3f2f6983
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 歴史教材による初等法関連教育の教育内容編成 : 初等教材 "Working Together" を手がかりとして | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Composition of the Unit of Elementary Law-Related Education : On the Case of Elementary Teaching Material "Working Together" | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 初等法関連教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Elementary Law-Related Education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | アメリカ史 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | American History | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 法システム | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Law System | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00003152 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
二階堂, 年惠
× 二階堂, 年惠
× Nikaido, Toshie
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The aim of this study is to analyze "Working Together: Lessons in Justice" of the Elementary Law-Related Education teaching material related to American history, and to clarify the principle of the unit composition of American Elementary Law-Related Education with the history teaching material. In this study, it was clarified that grounds of the right security approval are requested from the history so that children may understand the law principle of the right security, the problem scene in the history is replaced with a present problem scene, and it is composed so that children may consider the right security easily as a present problem. Children can promote the ability along acquisition and a legal criteria of legal knowledge and historical knowledge concerning the right security and to be able to straighten out that problem by studying this lesson. |
|||||||||
書誌情報 |
広島文化学園短期大学紀要 巻 42, p. 31-40, 発行日 2009-12-28 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園短期大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 18846769 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12454339 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |