WEKO3
アイテム
ピアノ初心者に対する効果的な伴奏法指導 : 教育実習に役立つ実際的指導のための一考察
https://doi.org/10.60171/00003171
https://doi.org/10.60171/00003171bc60f495-a27c-4c5d-946d-a963eea907e8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ピアノ初心者に対する効果的な伴奏法指導 : 教育実習に役立つ実際的指導のための一考察 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Effective Accompaniment Method Guidance to Piano Beginners : Consideration for Useful, for Practice Teaching Practical Guidance | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 伴奏法 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Accompaniment method | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 伴奏付け | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Accompaniment putting | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育実習 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Practice teaching | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00003171 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
小笠原, 真也
× 小笠原, 真也
× Ogasawara, Shinya
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 社会情勢変化と共に多様化した学習者ニーズがもたらした入学者の音楽的能力の著しい多様化によって,大学入学以前にピアノレッスンを経験しないという入学者も存在する状態を招いている。つまり,従来であれば音楽大学入学のために多少なりともピアノの訓練を経ているはず,という固定観念が通用しない状況となっている。このように多様化した学生が教職を履修する場合,いわゆるピアノ初心者の学生が教育実習において最低限の歌唱指導を行えるよう,適切かつ効果的な伴奏法の指導が,従来とは違った観点から捉え直されなければならないと考える。この小論は,限られた時間の中で,ピアノ初心者学生が教育実習における歌唱指導について,効果的に勉強するための方法を考察したものである。 \nAs a result of the changes in our society and learner's needs, a great diversity exists among students who enter a college. Hence, a student who never has experienced piano lessons can enter a college as music major these days. This means we cannot expect that the studens of music major should have had some piano lessons before entering a college. Knowing this kind of situation, students with poor piano performing skills should obtain a minimum skills and knowledge to guide singing in their practical teaching at school if they study for getting teaching licenses. To achieve this goal, it will be necessary for us to cinsider a better and more effective guiding method for teaching piano accompanying. In this paper, the writer proposed an effective guiding method of teaching singing for the students with poor piano performing skills in a limited training time. |
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | この論文は国立情報学研究所の電子図書館事業により電子化されました。 | |||||||||
書誌情報 |
広島文化短期大学紀要 巻 40, p. 33-46, 発行日 2007-10-18 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化短期大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13483587 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11868325 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |