Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
コンピュータ演習の授業改善の試み |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
An Attempt to Improve the Syllabus for Computer Laboratory |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
コンピュータ教育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
computer education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
シラバス |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
syllabus |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.60171/00003191 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
廣兼, 孝信
星出, 仁美
Hirokane, Takanobu
Hoshide, Hitomi
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
In this study, a survey was conducted to improve the syllabus for the classes of computer laboratory at this college. The result of the survey shows that the students in the level I classes of computer laboratory had better feelings of satisfaction, effectiveness, and progression than the ones in the level II. The result also shows that the feelings of satisfaction varied depending on the students' majors, and the feelings of effectiveness and progression varied according to students' experiences at their previous schools and also at their homes in computing. In the degree of achivement, the students in the level I classes showed better than the ones in the level II, and student's experience in computing at previous school or at one's home was related to the 'degree of achievement. The result of the survey shows meaningful factors to improve the syllabus for the computer laboratry. |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
この論文は国立情報学研究所の電子図書館事業により電子化されました。 |
書誌情報 |
広島文化短期大学紀要
巻 36,
p. 39-46,
発行日 2003-07-31
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化短期大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13483587 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11868325 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |