ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 広島文化短期大学
  3. 広島文化短期大学紀要 第33・34・35巻

保育職希望者の保育者像に関する調査 : より高い専門性を備えた保育者養成のために

https://doi.org/10.60171/00003192
https://doi.org/10.60171/00003192
a43f89e8-01fa-4571-b02b-315c635061dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
33-1.pdf 33-1.pdf (881.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 保育職希望者の保育者像に関する調査 : より高い専門性を備えた保育者養成のために
言語 ja
タイトル
タイトル A Research for the Learners' Image of Nursery Teachers : For Establishing a Better Course to Train Teaching Specialists for Young Children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 正統的周辺参加論
キーワード
主題Scheme Other
主題 Legitimate Peripheral Participation Theory : LPP Theory
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00003192
ID登録タイプ JaLC
著者 矢野, 博史

× 矢野, 博史

ja 矢野, 博史

Search repository
田浦, 智子

× 田浦, 智子

ja 田浦, 智子

Search repository
Yano, Hiroshi

× Yano, Hiroshi

en Yano, Hiroshi

Search repository
Taura, Tomoko

× Taura, Tomoko

en Taura, Tomoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to examine some critical points of the training system for educating teaching specialists. In the first place, we inquired into the nursery teachers' images (or nursery nurses' images) owned by learners. In the second place, we made it clear that learners' experience in nursery school changes image of teachers (or nurses). From the viewpoints of Legitimate Peripheral Participation Theory (LPP Theory), we may say that the change reflects learners' trajectories of learning. We should not overlook that viewpoint. Because we want to establish a course for training that trains learners as teaching specialists. Thus, it is important that learner changes his/her image having teaching experience at school. As LPP supposes, we need to change the method of teaching to the learners, reflecting the images owned by learners. As a result of this study, we recognize the importance of having a pre-guidance and post-guidance for teaching practice at nursery school.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 この論文は国立情報学研究所の電子図書館事業により電子化されました。
書誌情報 広島文化短期大学紀要

巻 33・34・35, p. 1-11, 発行日 2002-12-20
出版者
出版者 広島文化短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09137068
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11868325
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:58:28.506569
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3