Item type |
一般雑誌記事 / Article(1) |
公開日 |
2023-03-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
多分野連携教育と課外活動が大学生のキャリア・アダプタビリティに及ぼす影響 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Effects of Multidisciplinary Education and Extracurricular Activities on Career Adaptability of University Students. |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
キャリア・アダプタビリティ |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
キャリア・レジリエンス |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
キャリア不決断 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
大学生 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
課外活動 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
career adaptability |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
career resilience |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
career indecision |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
university students |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
extracurricular activities |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
article |
著者 |
河野, 喬
西尾, 明
美越, 克己
河内, 理
磯邉, 省三
鬼塚, 純玲
加地, 信幸
工藤, 隆治
白石, 智也
高田, 康史
武田, 守弘
東川, 安雄
房野, 真也
前田, 一篤
升本, 絢也
松尾, 晋典
村上, 須賀子
森木, 吾郎
渡邉, 満
山﨑, 昌廣
Kawano, Takashi
Nishio, Akira
Minokoshi, Katsumi
Kochi, Osamu
Isobe, Shozo
Onizuka, Sumire
Kaji, Nobuyuki
Kudo, Ryuji
Shiraishi, Tomoya
Takata, Yasufumi
Takeda, Morihiro
Yasuo, HIGASHIKAWA
Shinya, BONO
Kazuma, MAEDA
Junya, MASUMOTO
Shinsuke, MATSUO
Sugako, MURAKAMI
Goro, MORIKI
Michiru, WATANABE
Masahiro, YAMASAKI
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
We analyzed the effects of grade, gender, and extracurricular activities on career adaptability among students at the Faculty of Human Health Science in order to understand and elucidate the career development of university students. We distributed a questionnaire to 509 students (333 responded, response rate: 65.4%). A factorial analysis of variance was performed to evaluate career adaptability based on grade type. However, Career adaptability of grade 2 students was significantly lower than others. Furthermore, career adaptability scores were evaluated using the Career Adapt-Abilities Scale (CA), Career Resilience Scale (CR), and Career Indecision Scale (CI). Multiple regression analysis with CA, CR, and CI scores as dependent variables, while controlling for grade, gender, and extracurricular activities, revealed that extracurricular activities are a significant predictor of CA, CR, and CI sub-scales. Consequently, our study demonstrates that extracurricular activities based on multidisciplinary education are an effective factor to facilitate the career adaptability development of the target population. It is also pivotal to consider support that caters to the needs of university students to aid them in career development. |
書誌情報 |
人間健康学研究
巻 4,
p. 81-90,
発行日 2021-12-27
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園大学人間健康学部 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
24349798 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12869764 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |