Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
遠隔授業と面接授業に対する学生の授業評価の差異:体育・スポーツ系及び福祉系学科における事例研究 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Differences in student evaluations between online classes and ordinary classes : A case study of sports and social work course |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Faculty development |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Online class |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Ordinary class |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Sport |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Social work |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ファカルティ・ディベロップメント |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
遠隔授業 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
面接授業 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
体育・スポーツ |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
福祉 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.60171/00004929 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
白石, 智也
高田, 康史
前田, 一篤
長谷川, 遥菜
矢吹, 直也
渡辺, 紬
Shiraishi, Tomoya
Takata, Yasufumi
Maeda, Kazuma
Hasegawa, Haruna
Yabuki, Naoya
Watanabe, Tsumugi
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The purpose of this study was to investigate the differences in student evaluations between online classes and ordinary classes, focusing on sports course and social work course in a university. The results of this study are as follows. (1) There were differences in student evaluations between online classes and ordinary classes depending on the grade. For example, the satisfaction of first-grade students with online classes was relatively high. Third-grade students found it stressful to learn the diversified and advanced content of their courses through online classes and assignments. (2) About 90% of students in this course used smartphones to take online classes. Thus, to guarantee the quality of online classes, the smartphone-based assignment presentation style should be improved. (3) First-grade students were forced to take online classes immediately after entering university; therefore, they were more likely to be affected by online classes than students in other grades. |
書誌情報 |
人間健康学研究
巻 3,
p. 41-49,
発行日 2020-12-26
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園大学人間健康学部 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
24349798 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12869764 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |