ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 人間健康学部
  3. 人間健康学研究 Vol.2

学生の対人援助観に及ぼす有償Service Learning の効果:社会福祉施設と大学の連携によるCommunity-Based Learning

https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/4954
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/4954
9fae3370-82f2-4a78-b387-bc59ae82b24e
名前 / ファイル ライセンス アクション
hbghhs2_61-70.pdf hbghhs2_61-70.pdf (1.2 MB)
Item type 一般雑誌記事 / Article(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 学生の対人援助観に及ぼす有償Service Learning の効果:社会福祉施設と大学の連携によるCommunity-Based Learning
言語 ja
タイトル
タイトル Paid service learning improves students? attitude towards human services: A Community-Based Learning build on a collaboration between Social enterprises and Universities
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Community-Based Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 CBL
キーワード
主題Scheme Other
主題 Service Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 SL
キーワード
主題Scheme Other
主題 practical education
キーワード
主題Scheme Other
主題 実習教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 social work
キーワード
主題Scheme Other
主題 ソーシャルワーク
キーワード
主題Scheme Other
主題 attitude of human services
キーワード
主題Scheme Other
主題 対人援助観
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ article
著者 河野, 喬

× 河野, 喬

ja 河野, 喬

Search repository
磯邉, 省三

× 磯邉, 省三

ja 磯邉, 省三

Search repository
鶴岡, 和幸

× 鶴岡, 和幸

ja 鶴岡, 和幸

Search repository
石田, 博嗣

× 石田, 博嗣

ja 石田, 博嗣

Search repository
Kawano, Takashi

× Kawano, Takashi

en Kawano, Takashi

Search repository
Isobe, Shozo

× Isobe, Shozo

en Isobe, Shozo

Search repository
Tsuruoka, Kazuyuki

× Tsuruoka, Kazuyuki

en Tsuruoka, Kazuyuki

Search repository
Ishida, Hiroshi

× Ishida, Hiroshi

en Ishida, Hiroshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to evaluate the educational effects of paid service learning (PSL) by collaboration between Hiroshima Bunka Gakuen University (HBG) and social enterprises.
A total of 43 students participated for 5 years from 2019 to 2015. The effects of PSL on students were evaluated by The Facts on Aging Quiz (FAQ), Semantic Differential (SD) Method, and Quantitative Text Analytical Method. As a result of unpaired t-test, PSL students had significantly higher FAQ scores than freshmen (p<.001).
The scores of the SD method were also significantly more positive in PSL students than in freshmen (p<.001).
As a result of the analysis of the free questionnaire description, it was shown that the learning environment of the PSL student, the relation with the staff member, and the content of the learning were good. Therefore, PSL is advisable to make it more accessible for students.
書誌情報 人間健康学研究

巻 2, p. 61-70, 発行日 2019-12-26
出版者
出版者 広島文化学園大学人間健康学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24349798
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12869764
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:09:16.190921
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3