WEKO3
アイテム
地域観光コンテンツの創造と国際観光の活性化 -フィルムコミッションと地域の連携を中心に-
https://doi.org/10.60171/00004997
https://doi.org/10.60171/000049977c960ff4-ecfa-4e38-8cc8-3ee61015082e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 地域観光コンテンツの創造と国際観光の活性化 -フィルムコミッションと地域の連携を中心に- | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Creation of Regional Sightseeing Contents and Activation of International Tourism | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Film Commission | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | フィルムコミッション | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Regional Cooperation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 地域連携 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | MICE | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | マイス | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Regional Sightseeing | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 地域観光 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Sightseeing Contents | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 観光コンテンツ | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00004997 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
権, 俸基
× 権, 俸基
× Kwon, Bong Ki
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In this study, I have investigated the case that make a new tourism contents of region area by attract location to regional sightseeing, and as a result, the promotion business on the shooting foreign soap dramas in Japan is effective that make the original famous regional sightseeing as tourism contents having new styles and images and transfer that information. It could be assessed well the promotion effect made by new soap dramas as I said before.However, there are some problems and improvements on care and utilization to created tourism contents. 1. It is advisable to choose the sightseeing where has most impact, it should be broadcasted on soap opera and offered its information intensively rather than introducing various sightseeing. 2. It would be required the cooperation and connections between famous regional sightseeing with connection in the region. 3. For the information transfer of created tourism contents, there are requirements to continue the stewardship and that the organization to support the business. 4. In transfer of tourism information, it is needed to prepare for various potential tourist by using ICT. Especially, it could be expected the increase of tourist from overseas and the transfer of tourism information on the global by the information written in foreign languages. |
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書誌情報 |
社会情報学研究 巻 18, p. 27-40, 発行日 2013-03-29 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園大学社会情報学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13418459 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10586239 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |