WEKO3
アイテム
グローバリゼーションと観光産業の振興
https://doi.org/10.60171/00005026
https://doi.org/10.60171/000050266b586918-59af-4741-a754-d748069e2b0b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | グローバリゼーションと観光産業の振興 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Globalization and Promotion of Tourism Industry | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Globalization | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | グローバリゼーション | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Soft power | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ソフトパワー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Tourism industry | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 観光産業 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Culture resources | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文化資源 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | International exchange | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 国際交流 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00005026 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
権, 俸基
× 権, 俸基
× Kwon, Bong Ki
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | World economy and the social globalization spread rapidly now. And, of course, the globalization has good influence for the country on most, such as realization of a global common market, based on the freedom of exchange of goods and capital. And also it make possible of spreading of multiculturalism, and better individual access to cultural diversity. However, at the same time, the way of economic globalization typically damage to a country, such as poverty, inequality and the erosion of traditional culture which occur as a result or the economic transformations related to globalization. And we experienced the crises in banking and credit in the United States had a global reach, affecting a wide range of financial and economic activities and nations recently. In this article, I suggest, as the effective policy, to improve the soft power of culture and to develop the traditional culture resources in order to promote tourism industry in a globalization. |
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書誌情報 |
社会情報学研究 巻 14, p. 53-67, 発行日 2008-12-25 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 呉大学社会情報学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13418459 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10586239 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |