WEKO3
アイテム
Communication in the English Classroom : the Current Status of Communicative Language Teaching in Japan
https://doi.org/10.60171/00005145
https://doi.org/10.60171/000051459aff173a-08f3-4f1c-abb6-9525a1822512
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Communication in the English Classroom : the Current Status of Communicative Language Teaching in Japan | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Cornrnunicative language teaching (コミュニケーションに役立つ実践的な語学教育) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Cornrnunicative competence (コミュニケーション能力) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Tasks (目的別の演習) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Inforrnation transfer (情報交換) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Strategy developrnent (習得法の開発) | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00005145 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | 英語の授業におけるコミュニケーションの実情 : コミュニケーションに重点を置いた日本の英語教育の現状 | |||||||||
著者 |
Fraser,Simon A.
× Fraser,Simon A.
× Fraser, Simon A.
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In the Faculty of Social Inforrnation Science we are concerned with many aspects of the society in which we live. In any society,language is of fundarnental importance in that it allows hurnan beings to cornrnunicate with one another and to develop and maintain social relationships. Today,no language is more irnportant than English,which is the medium for the exchange of an enormous amoount of information throughout the world. In Japan,it is now realised that there is a need for people who are at ease with the spoken language,and the Ministry of Education has introduced a more communicative language-teaching syllabus into the school classroom. This reflects the world-wide trend towards a communicative language teaching approach which places emphasis on increasing the ability of learners to use the language appropriately. The airn of this paper is to give an overview of the current status of communicative language teaching and to discuss the problems of adopting such an approach in Japanese classrooms. | |||||||||
書誌情報 |
社会情報学研究 巻 1, p. 45-55, 発行日 1995-12-22 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 呉大学社会情報学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13418459 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10586239 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この論文は国立情報学研究所の電子図書館事業により電子化されました。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |