ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第11巻

小規模校の教育に関する報告と考察 ―広島県のある小学校の事例から―

https://doi.org/10.60171/00005305
https://doi.org/10.60171/00005305
28673e0e-56c7-4aef-8093-37cd138c1fc2
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk11-04.pdf kk11-04.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 小規模校の教育に関する報告と考察 ―広島県のある小学校の事例から―
言語 ja
タイトル
タイトル Survey on Education in Small Schools : A Case Study of an Elementary School in Hiroshima Prefecture in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 小規模校 small schools
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校と地域 school and community
キーワード
主題Scheme Other
主題 プロジェクト授業 project lessons
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005305
ID登録タイプ JaLC
著者 小笠原, 文

× 小笠原, 文

ja 小笠原, 文

Search repository
Ogasawara, Fumi

× Ogasawara, Fumi

en Ogasawara, Fumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japan continues to address the challenges faced by small schools in remote areas along with the problem of depopulation after World War II. In recent years, as Japan faces an aging society with a declining birth-rate, the role of schools in community development has become more prominent, and the relationship between schools and communities is being increasingly explored. This study examines the educational practices of a small school in Hiroshima Prefecture, with a focus on its role in the local community. The ‘KIHARA Eco Project', which aims to promote the U.N. Sustainable Development Goals (SDGs) among students, is at the core of the educational practices of the school that was investigated in this study. In addition to specialised lectures from researchers, a distinguishing feature of the project is its cooperative relationship with the local fishery association. Regarding this project, the school states, ‘we would like to work together with the local community so that (the project) becomes a “local treasure” and an activity rooted in the community'. Our findings suggest that it is possible to implement sustainable experiential programs when schools are supported by the community.
書誌情報 子ども・子育て支援 研究センター年報

巻 11, p. 49-55, 発行日 2021-12-18
出版者
出版者 広島文化学園
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:39:50.849135
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3