ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第10巻

学習場面における知的障害児の実行機能と教師の指導の関連

https://doi.org/10.60171/00005313
https://doi.org/10.60171/00005313
7cd65baa-a076-4d36-9451-69450085a4ec
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk10-02.pdf kk10-02.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 学習場面における知的障害児の実行機能と教師の指導の関連
言語 ja
タイトル
タイトル The relationship between executive function in children with intellectual disabilities and classroom teaching behavior
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 実行機能 executive function
キーワード
主題Scheme Other
主題 知的障害 intellectual disability
キーワード
主題Scheme Other
主題 自閉スペクトラム症 autism spectrum disorder
キーワード
主題Scheme Other
主題 指導 instruction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005313
ID登録タイプ JaLC
著者 大野呂, 浩志

× 大野呂, 浩志

ja 大野呂, 浩志

Search repository
Onoro, hiroshi

× Onoro, hiroshi

en Onoro, hiroshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to identify the relationship between cognitive characteristics related to executive function in children with intellectual disabilities and classroom teaching behavior. Here, three children with intellectual disabilities and three children with autism spectrum disorder and intellectual disabilities were studied so as to examine the possibility of tailoring the instruction of children with intellectual disabilities based on executive function. The children's cognitive characteristics and the classroom teaching behavior were investigated using an objective index of executive function. The results demonstrated that all six children were engaged in learning at a high rate, and that the characteristics of the children's cognitive functions and the teaching behavior involved in these appropriate learning behaviors were shown in terms of executive function. These findings suggest that an understanding of the characteristics of executive function in children and teaching behaviors may contribute to instruction that leads to effective learning behaviors in children with intellectual disabilities.
書誌情報 子ども・子育て支援 研究センター年報

巻 10, p. 11-23, 発行日 2020-12-28
出版者
出版者 広島文化学園
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:40:15.499340
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3