Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
コロナ禍における子ども支援活動の試み ―接触/非接触のハイブリッドシステムの構築に向けて― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Exploratory Research for Supporting Pupils with Difficulties under Covid-19 Pandemic |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
子ども Pupils |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
東日本大震災 Great East Japan Earthquake |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
コロナ禍 Covid-19 Pandemic |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.60171/00005314 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
伊藤, 駿
池谷, 賢人
中丸, 和
桑田, 湧也
Ito, Shun
Ikeya, Kento
Nakamaru, Nagomi
Kuwada, Yuya
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This paper aims to examine how we can support children in under the Covid-19 pandemic. The epidemic of Covid-19 has severely restricted the movement of people and, as a result, the support for children has been seriously limited. Therefore, we attempted to provide support with children in these situations. Specifically, we developed a hybrid system which combined virtual and face-to-face learning support activities for children in areas affected by the Great East Japan Earthquake where there is a chronic shortage of volunteers. Firstly, this paper clarifies the problems of virtual and face-to-face support activities based on each method. Then, the possibilities and prospects of a hybrid format of virtual and face-to-face support activities are discussed. |
書誌情報 |
子ども・子育て支援 研究センター年報
巻 10,
p. 25-32,
発行日 2020-12-28
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
21864144 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12619745 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |