ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第7巻

就学前の“気になる”子どもの理解とアセスメント

https://doi.org/10.60171/00005366
https://doi.org/10.60171/00005366
5ef96c4b-75b7-4506-8bd2-e98e44f3143d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk07-02.pdf kk07-02.pdf (779.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル 就学前の“気になる”子どもの理解とアセスメント
言語 ja
タイトル
タイトル Understanding and evaluation of preschool“ children of concern”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 “気になる”子ども " children of concern"
キーワード
主題Scheme Other
主題 神経発達障害 neurodevelopmentaldisorder
キーワード
主題Scheme Other
主題 アセスメント assessment
キーワード
主題Scheme Other
主題 人間関係・対人関係 social relationship
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005366
ID登録タイプ JaLC
著者 合原, 晶子

× 合原, 晶子

ja 合原, 晶子

Search repository
虫明, 淑子

× 虫明, 淑子

ja 虫明, 淑子

Search repository
加戸, 陽子

× 加戸, 陽子

ja 加戸, 陽子

Search repository
Gohara, Akiko

× Gohara, Akiko

en Gohara, Akiko

Search repository
Mushiake, Yoshiko

× Mushiake, Yoshiko

en Mushiake, Yoshiko

Search repository
Kado, Yoko

× Kado, Yoko

en Kado, Yoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The expression "children of concern" is often used among kindergarten teachers and nursery school staffs, however, there is no unified view or consensus regarding the meaning of this word and the area covered by this term. This study reviewed articles dealing with nursery school teacher's awareness of “children of concern”. Nursery school teachers tended to focus on an adaptive behavior which allow children to participate in group activities in the classroom, and also focused on social relationships such as eye contact and friend relationships. Clumsiness was also taken up as an important sign of the needs for special support. Furthermore, present study outlined various assessments for preschoolers. New assessment tool for nursery school teachers was developed with the aim of providing the basis of optimal support to meet the needs of each child. It is important to provide ongoing and transitional supports with a long-term prospect,and to prevent psychiatric comorbidities by sharing information among supporters based on objective evaluation from early development at nursery school.
書誌情報 子ども・子育て支援 研究センター年報

巻 7, p. 13-21, 発行日 2017-12-15
出版者
出版者 広島文化学園
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:41:11.100091
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3