ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第3巻

アートであそぼう!―障害児を理解するために― 呉市子育て支援プログラムにおける実践からの考察

https://doi.org/10.60171/00005407
https://doi.org/10.60171/00005407
75852d20-dffa-4792-ac64-2ef0afe0fdf6
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk03-02.pdf kk03-02.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル アートであそぼう!―障害児を理解するために― 呉市子育て支援プログラムにおける実践からの考察
言語 ja
タイトル
タイトル Let's Play with Arts! Understanding children with disabilities Report done on the workshop for Kure-city family support program
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 アート = arts
キーワード
主題Scheme Other
主題 障害児理解 = understanding children with disabilities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005407
ID登録タイプ JaLC
著者 小笠原, 文

× 小笠原, 文

ja 小笠原, 文

Search repository
狩谷, 美穂

× 狩谷, 美穂

ja 狩谷, 美穂

Search repository
Ogasawara, Fumi

× Ogasawara, Fumi

en Ogasawara, Fumi

Search repository
Kariya, Miho

× Kariya, Miho

en Kariya, Miho

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Seven years ago, the Support for Persons with Developmental Disabilities law was enacted throughout Japan in April of 2005. The law is intended to support people with autism, Asperger's disorder, learning disorders, and attention deficit hyperactive disorders. In the past, children with developmental disorders were labeled as “undisciplined children” or “difficult child,” and they did not receive professional support from the government. Recently, the recognition of developmental disorders has increased. However, nursery school teachers still face a strong need for practical methods to care for children with disabilities. In 2013, the authors of this research abstract facilitated a workshop entitled, “Let's Play with Arts! for understanding children with disabilities,” for the Kure-city family support program. This following research was written to introduce and examine the effect and results of the workshop, which utilized artistic activities as a tool to understand disabled children.
書誌情報 子ども・子育て支援 研究センター年報

巻 3, p. 19-31, 発行日 2013-12-28
出版者
出版者 広島文化学園
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:42:15.094466
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3