WEKO3
アイテム
音楽学習に関する一考察 ―幼児期からの音楽活動における「観察不可能な行為」にみる学習―
https://doi.org/10.60171/00005443
https://doi.org/10.60171/00005443270de276-c8bd-4546-8a84-5da347989bb3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-31 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 音楽学習に関する一考察 ―幼児期からの音楽活動における「観察不可能な行為」にみる学習― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study of Music Learning: Learning "Unobservable Actions" in Musical Activities from Early Childhood | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 音楽活動 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 観察可能な行動 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 観察不可能な行為 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Musical Activities | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Observable actions | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Unobservable actions | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.60171/00005443 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
辻, 勇介
× 辻, 勇介
× Tsuji, Yusuke
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study considers the learning significance of musical activities for young children by examining musical activities and learning based on the characteristics of music, and presents the connecting factors between them. Although music is commonly used in childcare settings, it is unclear how children learn through musical activities. The findings reveal that the child receives some "stimulation" in the activity and carries out "unobservable actions," expressing it as "observable actions." In particular, the specifics of the unobservable action become the learning for the child. For example, in musical activities, the child receives stimulation from the music itself and performs an unobservable action to consider the speed of the music, taking various observable actions related to the speed of the music. Second, because music itself is consistently invisible, and because "feelings" and "music" appear as one, the unobservable action carried out in relation to feelings can be an understanding of the music itself. That is, in musical activities, feelings play a part in learning. | |||||||||||
書誌情報 |
広島文化学園短期大学紀要 en : Bulletin Hiroshima Bunka Gakuen Two-Year College 巻 55, p. 31-37, 発行日 2022-12-25 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島文化学園短期大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1884-6769 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12454339 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |