Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
幼児教育アドバイザーは研修会で何を指導しているのか ― インタビュアーの質問に基づく分析から ― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Childhood Education Advisors | Early Childhood Education | Training Sessions |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
幼児教育アドバイザー |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
保育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
役割 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
園内研究 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
合同研修会 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.60171/00005447 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
山崎, 晃
越中, 康治
松井, 剛太
濱田, 祥子
東, 和子
Yamazaki, Akira
Etchu, Koji
Matsui, Gota
Hamada, Shoko
Azuma, Kazuko
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The purpose of this study is, first, to clarify the characteristics of the utterances of interviewers for early childhood education advisors. Second, based on changes in key terms regarding the roles of interviewers and early childhood education advisors, it is necessary to clarify whether the roles of early childhood education advisors differ depending on the time of visit. Third, it was necessary to analyze the content of statements before and after characteristic words and clarify what kind of role the early childhood education advisor considers important. The following were revealed: There were differences in the frequency of occurrence of characteristic words and important words depending on the time of visit. As the number of visits increased, the content of the interviewer’s questions changed, revealing a change in the comments of early childhood education advisors regarding their perceptions of kindergartens and caregivers. |
書誌情報 |
子ども学論集
en : Collected Papers on Childhood Studies
巻 9,
p. 1-13,
発行日 2023-03-20
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園大学大学院教育学研究科 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2187-8145 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |