ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第12巻

幼児の音楽活動と音楽の学びに関する一考察

https://doi.org/10.60171/00005450
https://doi.org/10.60171/00005450
563c6145-d431-4c99-9927-15b473c80b57
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk12-04.pdf kk12-04.pdf (700.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-31
タイトル
タイトル 幼児の音楽活動と音楽の学びに関する一考察
言語 ja
タイトル
タイトル Relationship between Children's Musical Activities and Music Learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽の学び
キーワード
主題Scheme Other
主題 音や音楽の要素
キーワード
主題Scheme Other
主題 体験
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 musical activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 music learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elements of sound/music
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 experience
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00005450
ID登録タイプ JaLC
著者 辻, 勇介

× 辻, 勇介

ja 辻, 勇介

ja-Kana ツジ, ユウスケ

Search repository
TSUJI, Yusuke

× TSUJI, Yusuke

en TSUJI, Yusuke

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to obtain suggestions regarding the relationship between musical activities in early childhood and musical learning. We examined musical activities from the perspective of "sound/music elements" as well as the philosophical perspective of "experience," then considered the relationship between musical activities and music learning in early childhood. The results showed that, first, while philosophical experience is applied to musical activities and a certain subjectivity of musical activities is found therein, music learning cannot be captured by merely observing children's action at a certain point in musical activities. Second, the relationship between musical activity and musical learning is explained in the way that learning gradually becomes clearer as the child's action transforms. Third, teachers need to consider which sound/music elements of music activities to implement in order to avoid leaving the child to complete music activities independently. Fourth, the organizing musical activities so that the child learns the sound/music elements will allow for more appropriate support when needed, thereby refining the child's action in musical activities.
書誌情報 子ども・子育て支援 研究センター年報
en : Children and Child-Reading Support Center

巻 12, p. 31-38, 発行日 2023-03-31
出版者
出版者 広島文化学園
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:38:36.073806
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3