ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第14巻

中学生徒は音色と文化的側面をどのように関連付けて学ぶか ―《壬生の花田植》を教材とした実践事例の分析 ―

https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000121
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000121
0729daf4-d5f3-4fda-a4fc-72c9df3c104c
名前 / ファイル ライセンス アクション
g14-02.pdf g14-02.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-31
タイトル
タイトル 中学生徒は音色と文化的側面をどのように関連付けて学ぶか ―《壬生の花田植》を教材とした実践事例の分析 ―
言語 ja
タイトル
タイトル How do middle school students learn by associating timbre with cultural aspects? -Analysis of the Learning Process Using “Mibu no Hanadaue Material”-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 中等教科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Secondary Subject Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽科鑑賞領域
キーワード
主題Scheme Other
主題 Music Department Appreciation Are
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業実践
キーワード
主題Scheme Other
主題 Class Practice
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 永井,美由紀

× 永井,美由紀

ja 永井,美由紀

Search repository
著者(英)
姓名 NAGAI,Miyuki
言語 en
著者ID
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to clarify the process by which individuals relate the characteristics of music,such as the emotional feeling, to its cultural background while interacting with other learners in a junior high-school music appreciation class using the local song “Mibu no Hanadaue” as teaching material.
The analysis of the practical lessons revealed that learners relate the two ideas by expressing and describing the characteristics of music that they perceive and feel and by consciously thinking about the thoughts and wishes of the person playing the music. By reflecting on this learning process and describing and becoming aware of the thinking that underlies this connection,learners become able to apply that thinking to other musical characteristics as well and to express these lessons in critical writing. Furthermore, learning to associate the characteristics of music with cultural aspects allows students to discover conclusions and find new values in music. These learning processes involve individual worksheets as well as shared worksheets that allow students to visualize their thoughts and share them with the group and group activities that allow the students and their teachers to interact and learn collaboratively. Learning tools and an interactive learning environment are required.
言語 en
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

号 14, p. 17-27, 発行日 2024-03-25
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-06-14 02:29:43.280784
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3