ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 広島文化学園短期大学
  3. 広島文化学園短期大学紀要 第56巻

言葉の遅れを主訴とする幼児と母親への心理面接の過程 ――アセスメントとしての初期描画への着目から――

https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000130
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000130
89d43aef-e569-49f1-9f9a-ca0e1b6a1f9e
名前 / ファイル ライセンス アクション
56-04.pdf 56-04.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-31
タイトル
タイトル 言葉の遅れを主訴とする幼児と母親への心理面接の過程 ――アセスメントとしての初期描画への着目から――
言語 ja
タイトル
タイトル Process of Psychological Interview for an Infant with Delayed Language Development and Her Mother: Assessment Based on Early-phase Drawings Made by the Infant
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 初期描画
キーワード
主題Scheme Other
主題 Early-phase drawing
キーワード
主題Scheme Other
主題 関係性
キーワード
主題Scheme Other
主題 relationship
キーワード
主題Scheme Other
主題 アセスメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 assessment
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 末次,絵里子

× 末次,絵里子

ja 末次,絵里子

Search repository
著者(英)
姓名 Suetsugu,Eriko
言語 en
著者ID
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the process of psychological interview for an infant with a chief complaint of delayed language development and her mother, assessment was needed with a focus placed on the effects of the surrounding environment on children.
In the case reported here, changes in drawings from scribbles to portraits were used as a basis for intervention in the relationship between the infant and her mother. The drawings made by Child A were used in assessment by a psychologist to determine the direction and possibility of treatment for the child. The drawings were also effective in allowing the psychologist to provide an oral explanation to the child’s mother about the positive aspects and changes of Child A.
In the treatment process, we promoted communication with Child A to establish a social human relationship through direct gestures, so that the child could really feel joy in friendly and stable communications with others. For her mother, we used drawings made by the child to share time to understand the inner aspects of the child, so that her mother could focus on both “words” and non-verbal expressions. We supported her mother by suggesting standpoints of overall development and invisible changes in the child. As a result, the capability of Child A to establish a social human relationship was developed, and this empowered her mother and promoted interactions between the child and her mother, enabling a favorable synergistic effect and a stable relationship.
言語 en
書誌情報 広島文化学園短期大学紀要

号 56, p. 25-37, 発行日 2023-12-25
出版者
出版者 広島文化学園短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18846769
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12454339
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-06-20 07:31:39.601425
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3