ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 子ども・子育て支援センター
  3. 子ども・子育て支援 研究センター年報 第13巻

『特殊教育・インクルーシブ教育の社会学』を読み解く ―日本における特殊教育・インクルーシブ教育の社会学に向けて―

https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000133
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000133
dd0181da-0363-4361-87a4-8c893e133737
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk13-02.pdf kk13-02.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-31
タイトル
タイトル 『特殊教育・インクルーシブ教育の社会学』を読み解く ―日本における特殊教育・インクルーシブ教育の社会学に向けて―
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of A Sociology of Special and Inclusive Education ―Some Suggestions for the Development of this Field of Research―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 インクルーシブ教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Inclusive Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 特殊教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Special Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 サリー・トムリンソン
キーワード
主題Scheme Other
主題 Sally Tomlinson
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 伊藤,駿

× 伊藤,駿

ja 伊藤,駿

Search repository
古田,弘子

× 古田,弘子

ja 古田,弘子

Search repository
吉井,涼

× 吉井,涼

ja 吉井,涼

Search repository
本間,桃里

× 本間,桃里

ja 本間,桃里

Search repository
是永,かな子

× 是永,かな子

ja 是永,かな子

Search repository
著者(英)
姓名 ITO,Shun
言語 en
著者(英)
姓名 FURUTA,Hiroko
言語 en
著者(英)
姓名 YOSHII,Ryo
言語 en
著者(英)
姓名 HOMMA,Tori
言語 en
著者(英)
姓名 KORENAGA,Kanako
言語 en
著者ID
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to discuss the possibility of sociological research on inclusive education, drawing inspiration from Sally Tomlinson's seminal work, A Sociology of Special and Inclusive Education . In 2022, we contributed to the translation of this book into Japanese as Furuta and Ito the supervisors, and published it. This paper is based on the discussion of the book at the symposium of The Japanese Association of Special Education conference in the summer of 2023.
 The book raises the alarm that a society that prioritizes economic principles has created structures that marginalize specific groups of children to lower social classes.
In addressing this issue, we focused primarily on the intricate interplay between race and disability, eugenics, and the authority of experts, which are some of the key themes of the book. The views expressed here shed light on the issue of Japan's lack of critical examination of inclusive education and offer rich insights into the prevailing circumstances.
言語 en
書誌情報 子ども・子育て支援 研究センター年報

号 13, p. 15-23, 発行日 2024-03-31
出版者
出版者 広島文化学園
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21864144
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12619745
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-06-20 08:35:41.566470
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3