Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2024-03-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
『特殊教育・インクルーシブ教育の社会学』を読み解く ―日本における特殊教育・インクルーシブ教育の社会学に向けて― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Analysis of A Sociology of Special and Inclusive Education ―Some Suggestions for the Development of this Field of Research― |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
インクルーシブ教育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Inclusive Education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
特殊教育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Special Education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
サリー・トムリンソン |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Sally Tomlinson |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
伊藤,駿
古田,弘子
吉井,涼
本間,桃里
是永,かな子
|
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
ITO,Shun |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
FURUTA,Hiroko |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
YOSHII,Ryo |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
HOMMA,Tori |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
KORENAGA,Kanako |
|
|
言語 |
en |
著者ID |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This paper aims to discuss the possibility of sociological research on inclusive education, drawing inspiration from Sally Tomlinson's seminal work, A Sociology of Special and Inclusive Education . In 2022, we contributed to the translation of this book into Japanese as Furuta and Ito the supervisors, and published it. This paper is based on the discussion of the book at the symposium of The Japanese Association of Special Education conference in the summer of 2023. The book raises the alarm that a society that prioritizes economic principles has created structures that marginalize specific groups of children to lower social classes. In addressing this issue, we focused primarily on the intricate interplay between race and disability, eugenics, and the authority of experts, which are some of the key themes of the book. The views expressed here shed light on the issue of Japan's lack of critical examination of inclusive education and offer rich insights into the prevailing circumstances. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
子ども・子育て支援 研究センター年報
号 13,
p. 15-23,
発行日 2024-03-31
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
21864144 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12619745 |