Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2025-03-20 |
タイトル |
|
|
タイトル |
表現を生成する過程の理解を促す授業プログラムの提案(1)― 創作活動場面における「見せる」行為に着目して ― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Proposal for a lesson program to promote understanding of the process of generating expression (1) - with a focus on the act of“ showing” in creative activities - |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
表現活動 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
表現の生成過程 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
深化過程モデル |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
授業改善 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
幼小接続 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Expression activities |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
expression generation process |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
deeper learning process model |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
lesson improvement |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
collaboration between preschool and elementary school |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
湯浅,理枝
沼本,秀昭
高田,康史
向井,陽子
|
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
YUASA,Rie |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
NUMAMOTO,Hideaki |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
TAKATA,Yasufumi |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
MUKAI,Yoko |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
言語 |
en |
著者ID |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
言語 |
en |
bibliographic_information |
子ども学論集
号 11,
p. 13-24,
発行日 2025-03-20
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園大学大学院教育学研究科 |
item_10002_source_id_9 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
21878145 |