ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 教育学研究科
  3. 子ども学論集 第11巻

図画工作科の教科書を活用する教員の思考 教科書に対する意識調査をもとに

https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000271
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000271
19e72490-b880-4f15-8316-ddef0d348d64
名前 / ファイル ライセンス アクション
kr11-03.pdf kr11-03.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-20
タイトル
タイトル 図画工作科の教科書を活用する教員の思考 教科書に対する意識調査をもとに
言語 ja
タイトル
タイトル Teachers’ thoughts on using art and craft textbooks:Based on a survey of attitudes towards textbooks
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 図画工作科
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員の二つの思い
キーワード
主題Scheme Other
主題 子ども主体
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員主導
キーワード
主題Scheme Other
主題 教科書
キーワード
主題Scheme Other
主題 Arts and Crafts Course
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teacher’s double standard
キーワード
主題Scheme Other
主題 Child independence
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teacher initiative
キーワード
主題Scheme Other
主題 Textbook
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 寺元,幸仁

× 寺元,幸仁

ja 寺元,幸仁

Search repository

×

ja

Search repository

×

ja

Search repository

×

ja
Search repository

×

ja

Search repository
著者(英)
姓名 Teramoto,Yukihito
言語 en
著者(英)
言語 en
著者(英)
言語 en
著者(英)
言語 en
著者(英)
言語 en
著者ID
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Compared to other subjects, “art and craft” textbooks are used less frequently in class.The author undertook the present study as he believed that there were problems such as misunderstandings about art and craft and unconscious disregard for art. A survey to 99 elementary school teachers was conducted to ask about the frequency of textbook use, how they use it, and possible points for textbook improvement, and their responses were analyzed. Using KHCoder, it was found that there is a“ teacher’s view of art and craft” that values children’s thoughts and allows them to express themselves freely, and a “teacher’s convenience” that prioritizes “the creation of works for school displays or exhibition competitions,” and“ the evaluation of parents and colleagues.” In addition, the author points out that there are almost no teachers who are taking concrete steps to resolve the dilemma between the two views of child-centeredness and teacher-initiative, which should be a future issue to discuss and solve.
言語 en
bibliographic_information 子ども学論集

号 11, p. 25-40, 発行日 2025-03-20
出版者
出版者 広島文化学園大学大学院教育学研究科
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21878145
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-02 04:52:04.226058
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3