WEKO3
アイテム
特別支援教育をめぐる自己と歴史との接点 ― 自分史の試みから( 1 ) ―
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/2000276
https://hbg.repo.nii.ac.jp/records/20002766cd38194-8736-46ea-9d29-3823ee43c4ac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 特別支援教育をめぐる自己と歴史との接点 ― 自分史の試みから( 1 ) ― | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Intersection of the Self and History regarding Special Needs Education -From an Attempt at Autobiography (1)- | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 自分史 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Autobiography | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 広島時代 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Hiroshima Period | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 特別支援教育 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Special Needs Education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 理論と実践 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Theory and Practice | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ドイツ語圏 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | German-Speaking Countries | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
冨永,光昭
× 冨永,光昭
|
|||||||
著者(英) | ||||||||
姓名 | TOMINAGA,Mitsuaki | |||||||
言語 | en | |||||||
著者(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
著者ID | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | As I retire from the university where I have worked for many years, I compile my autobiography based on Daikichi Irokawa’s perspective of ”the intersection of the self and history.” I also referred to Yamana Jun’s (2018) essay “Why Did I Become a ‘Pastoral’ Researcher? Superimposing the Criticism of Cultural Criticism on My Autobiography” and Mori Toru’s (2015) essay “An attempt at autobiography (1): From my upbringing to my appointment at Fukui University.” This essay focuses on my “Hiroshima period” from 1) my undergraduate and graduate school (master’s course) period, 2) my time as a teacher at a special needs school, and 3) my time as a doctoral student and an assistant at Hiroshima University. My “Osaka period,” during which I was appointed as a lecturer at Osaka Kyoiku University and conducted special needs education teacher training and special needs education research as an assistant professor, associate professor, and professor, will be described in “The intersection of the self and history regarding special needs education: From an attempt at autobiography (2). | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
言語 | ja | |||||||
bibliographic_information |
広島文化学園大学学芸学部紀要 号 15, p. 43-53, 発行日 2025-03-14 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12532487 |