Item type |
一般雑誌記事 / Article(1) |
公開日 |
2025-03-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
大学生の障害観に影響を及ぼす要因の検討:科目「障害児・者福祉」6年間のアンケート分析 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Factors influencing university students’ perceptions of disabilities: A six-year analysis of questionnaires from the course “Support system for people with disabilities” |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
university students |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
大学生 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
perceptions of disabilities |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
障害観 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
inclusive society |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
共生社会 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
quantitative text analysis |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
計量テキスト分析 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
foster connections |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
つながりをはぐくむ |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
article |
著者 |
河野,喬
舛金,春佳
宮田,純也
鶴岡,和幸
澤屋,真樹
磯邉,省三
相川,貴裕
加地,信幸
大塚,文
|
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Kawano,Takashi |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Haruka,Masukane |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Junya,Miyata |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Kazuyuki,Tsuruoka |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Maki,Sawaya |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Shozo,Isobe |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Takahiro,Aikawa |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Nobuyuki,Kaji |
|
|
言語 |
en |
著者(英) |
|
|
|
姓名 |
Aya,Otsuka |
|
|
言語 |
en |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This study analyzes responses to a questionnaire on perceptions of disabilities, conducted with 423 students enrolled in the course “Support system for people with disabilities” between 2018 and 2023. The survey examined several aspects: the most associated type of disability(“physical,” “intellectual,” “mental,” “developmental,” or “intractable diseases”), the presence of prior interaction with persons with disabilities, the presence of family members with disabilities, scores on disability-related perceptions, and free-text responses to the prompt, “What comes to mind when you think of disability?” Questionnaires were administered at both the first and final sessions of the course. Results revealed differences in the types of disabilities most frequently associated by year of enrollment, as well as factors reducing negative perceptions of disabilities, such as being female and having family members with disabilities. Quantitative text analysis further indicated that the diversity of terms describing disability perceptions in the free-text responses expanded more at the final session than at the first session. |
bibliographic_information |
人間健康学研究
巻 7,
p. 45-53,
発行日 2024-12-27
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島文化学園大学人間健康学部 |
item_10004_source_id_9 |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
24349798 |
item_10004_source_id_11 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12869764 |