WEKO3
アイテム
ビッグバンドのためのアドリブ・トレーニング
https://doi.org/10.60171/00002818
https://doi.org/10.60171/0000281847773a8b-ee4e-4319-9b6c-4f85ea532673
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ビッグバンドのためのアドリブ・トレーニング | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Ad-Lib(Improvisation)Training for Big Bands | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ビッグバンド big band | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | アドリブ・トレーニング ad-lib(improvisation)training | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 和音構成音(コードトーン)chord tones | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 音階(スケール) scales | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.60171/00002818 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
上田, 啓二
× 上田, 啓二
× Ueda, Keiji
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In big band instruction for members who have studied basic performance methods, numerous issues arise when faced with "ad-lib"(improvised) passages where the notes are not written in the part. To deal with this, I devised educational materials for learning not only through a theory-based approach,but also by acquiring the necessary skills in a practical way through ensemble playing. In these educational materials, I aimed for practice efficiency by taking up basic popular and jazz styles such as four-beat(swing),even 8ty-note,and 16th-note beats, as well as bossa nova,reggae,and funk,and with repeated minimum length sections of 8 bars that make it easy to construct phrases. The members are taught to grasp the flow of a phrase from the ad-lib starting point(★), and it is thought that this understanding will deepen with simple explanations from the instructor. Lastly, I would like to thank drummer Yoshihiro Orita, who provided me with advice in creating the drum score. |
|||||||||
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要 巻 11, p. 19-31, 発行日 2021-03-16 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12532487 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |