ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類・刊行物等
  2. 学芸学部
  3. 広島文化学園大学学芸学部紀要 第9巻

Factors influencing sustainability in inclusive education -Clinic-based surveys-

https://doi.org/10.60171/00002823
https://doi.org/10.60171/00002823
fcefb334-d9b7-46d7-b9be-f0b915895d44
名前 / ファイル ライセンス アクション
g09-01.pdf g09-01.pdf (119.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-15
タイトル
タイトル Factors influencing sustainability in inclusive education -Clinic-based surveys-
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Inclusive education = インクルーシブ教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 School non-attendance = 不登校
キーワード
主題Scheme Other
主題 Autism spectrum disorder = 自閉症スペクトラム障害
キーワード
主題Scheme Other
主題 Developmental disorder = 発達障害
キーワード
主題Scheme Other
主題 Clinic-based survey = 診療所調査
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60171/00002823
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル インクルーシブ教育の継続に影響をおよぼす要因 ―診療所における実態調査―
著者 安田, 万里子

× 安田, 万里子

ja 安田, 万里子

Search repository
大野呂, 浩志

× 大野呂, 浩志

ja 大野呂, 浩志

Search repository
眞田, 敏

× 眞田, 敏

ja 眞田, 敏

Search repository
加戸, 陽子

× 加戸, 陽子

ja 加戸, 陽子

Search repository
大野, 繁

× 大野, 繁

ja 大野, 繁

Search repository
濃野, 信

× 濃野, 信

ja 濃野, 信

Search repository
Yasuda, Mariko

× Yasuda, Mariko

en Yasuda, Mariko

Search repository
Onoro, Hiroshi

× Onoro, Hiroshi

en Onoro, Hiroshi

Search repository
Sanada, Satoshi

× Sanada, Satoshi

en Sanada, Satoshi

Search repository
Kado, Yoko

× Kado, Yoko

en Kado, Yoko

Search repository
Oono, Shigeru

× Oono, Shigeru

en Oono, Shigeru

Search repository
Nouno, Shin

× Nouno, Shin

en Nouno, Shin

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Convention on the Rights of Persons with Disabilities proclaims that State Parties shall ensure an inclusive education system at all levels. Segregated education and inclusive education coexist, however, and the number of children educated in segregated settings continues to increase in Japan. Given these circumstances, to determine the conditions under which nclusive education is sustainable, we conducted one survey on children who had difficulties in their school life and another survey on children with autism who experienced school refusal. The results of our surveys suggest that developmental disorders are a risk factor for difficulties in school life and school refusal, and that support both inside and outside the school and pharmacotherapy are important for improvement. These results suggest that establishing a cooperative framework of doctors, schools, home, and community will lead to fewer problems at school, and will also provide clues for the successful continuation of inclusive education.
障害者の権利に関する条約は,教育制度のすべての段階におけるインクルーシブ教育の構築を宣言している。しかし,我国では分離教育とインクルーシブ教育が共存し,前者の枠組みで教育される子どもの数が増加している。本研究では,インクルーシブ教育の継続が困難になる要因を明確にする目的で,学校生活上, 問題をともなう子どもの実態と,不登校を経験した自閉症児を対象とした実態調査をおこなった。その結果,発達障害が学校生活上の困難や不登校の要因として留意すべきこと,学校内外の支援と薬物療法は状況改善のために重要であることが示され,医療機関,学校,家庭,地域社会の協力体制の確立がインクルーシブ教育の効果的な継続に重要であると考えられた。
書誌情報 広島文化学園大学学芸学部紀要

巻 9, p. 1-8, 発行日 2019-03-12
出版者
出版者 広島文化学園大学学芸学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858837
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12532487
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:04:29.380747
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3