WEKO3
アイテム
幼稚園におけるあいさつ行動の形成 ―「引っ込み思案」がうかがえる幼児1名を対象に―
https://doi.org/10.60171/00002830
https://doi.org/10.60171/000028309a198088-3404-482e-ad99-a703ab83b25d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-15 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 幼稚園におけるあいさつ行動の形成 ―「引っ込み思案」がうかがえる幼児1名を対象に― | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Shaping greeting behavior during kindergarten: Focusing on one withdrawn kindergarten student | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | kindergarten student(幼稚園児 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | greeting behavior(あいさつ行動) | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | visual prompt(視覚的プロンプト) | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | applied behavior analysis(応用行動分析) | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.60171/00002830 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
著者 |
合原, 晶子
× 合原, 晶子
× 松岡, 勝彦
× Gohara, Akiko
× Matsuoka, Katsuhiko
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | In this study, one kindergarten student lacking self-motivation was given instructions to provoke greeting behavior through the use of spoken language towards their teacher in a kindergarten setting. When the instructions were given, these were introduced through the use of a visual prompt in the form of a “Good morning card,” and the results from this were examined. The results of the instructions provoked greeting behavior through the use of spoken language, and the aforementioned greeting behavior was maintained up until they finished kindergarten after the completion of the final phase (probe) of the study. Consideration was given to the requirements for provoking greeting behavior and the factors behind maintaining this. |
|||||||||||||
書誌情報 |
広島文化学園大学学芸学部紀要 巻 8, p. 27-31, 発行日 2018-02-26 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島文化学園大学学芸学部 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 21858837 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12532487 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |